یکی از بهترین دوره های زمانی برای شروع کسب و کار اینترنتی دوران دانشجویی است، دوره ای که در کنار درس خواندن فرصت گشت و گذار در دنیای کسب و کار اینترنتی و ایده های مختلف برای شما وجود دارد، و دقیقا به همین دلیل مطلب پیشنهاد راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای دانشجویان را می‌نویسم.

با چیزهایی که امروز از دنیای کسب و کار اینترنتی می دانم، آرزو دارم که به دوران دانشجویی باز گردم و یکی از ایده های مختلفی که دارم را جدی تر دنبال کنم، اما این فرصت برای شمایی که دانشجو هستید وجود دارد، فرصت آزادانه حرکت کردن در مسیرهای مختلف کسب و کار اینترنتی.

زمانی که دانشجو بودم به همراه دو تن از دوستان خوبم همواره در تلاش بودیم که با کسب درآمد بخصوص به صورت اینترنتی مخارج خود را تامین کنیم و به این شکل کمکی هم به خانواده کرده باشیم، در این راه شکست ها و موفقیت های کوچک و بزرگ زیادی داشتیم از راه اندازی نمایشگاه آنلاین کتاب دست دوم تا راه اندازی انجمن های اینترنتی و . . .

در ادامه قصد دارم به عنوان یک فعال در حوزه کسب و کارهای اینترنتی که در حال حاضر از اینترنت درآمد کسب می کنم و همچنین یک دانشجوی سابق که فعالیت های مختلفی را در دوران دانشجویی داشته ام، پیشنهاد راه اندازی کسب و کار اینترنتی به شما بدهم

۱- کسب درآمد اینترنتی از طریق فریلنسری

برخی از دانشجویان به واسطه فعالیت های دوران دانشجویی و یا فعالیت هایی که در گذشته داشته اند، در زمینه تخصص پیدا کرده اند، بعضی در کارهای گرافیکی، بعضی در طراحی سایت، بعضی در نقشه کشی با نرم افزارها و  . . .

برای این دسته از دوستان فرصت کسب درآمد به صورت فریلنسری وجود دارد، سایت هایی مانند پونیشا وجود دارند که می توانید در این سایت ها عضو شوید و پروژه هایی که کارفرماها ایجاد کرده اند را مشاهده کنید و برای هرکدام که توانایی انجامش را دارید اعلام آمادگی کنید، فریلنسری یکی از بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای دانشجویان است.

برای آشنایی بیشتر با این مدل کسب درآمد فریلنسری یا همان آزادکاری، به سایت پونیشا مراجعه کنید.

 

۲- راه اندازی کسب و کار اینترنتی همکاری در فروش

کسب درآمد از همکاری در فروش یعنی شما محصولات یا خدمات دیگران را تبلیغ می کنید و در ازای هر خرید پورسانتی به شما تعلق می‌گیرد، این روش سال هاست که در دنیا و ایران وجود دارد اما حقیقا از زمانی که دیجی کالا سیستم همکاری در فروش خود را راه اندازی کرد این شیوه در ایران جدی تر گرفته شد.

در سیستم همکاری در فروش دیجی کالا شما از طریق لینک یا لینک های اختصاصی خودتان مخاطبان را به دیجی کالا هدایت می کنید و از خریدی که انجام می دهند پورسانت دریافت می کنید

 

کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا

هرچند که توصیه من این است که اگر تولید محتوا را به خوبی یاد گرفته اید، خودتان یک وبسایت محتوایی تاسیس کنید و از همکاری در فروش با دیجی کالا و یا تبلیغات در سایت درآمد کسب کنید، اما می توانید برای دیگران هم محتوا تولید کنید و درآمد داشته باشید.

یک تولید کننده محتوا در حالت مبتدی تا حرفه ای درآمدی از ۱٫۵ الی ۵ میلیون تومان در ماه دارد که در ازای این درآمد برای سایت یا دیگر رسانه های کارفرمای مورد نظر محتوا تولید می کند.

به طور مثال کارفرما به شما می گویند که من برای هر کلمه شما ۵۰ت پرداخت می کنم، پس اگر یک مقاله ۲۰۰۰ کلمه ای بنویسید ۱۰۰هزار تومان بابت آن دریافت می کنید و اگر کارفرما در ماه ۲۰ مقاله از شما بخواهد درآمد ماهانه شما ۲ میلیون تومان خواهد بود.

و این در شرایطی است که شما برای هر کلمه ۵۰ تومان دریافت کنید در حالی که نویسنده های کمی حرفه ای تر برای هر کلمه بیش از ۵۰ تومان و حداقل ۱۰۰ تومان دریافت می کنند.

 

۵- کسب درآمد با اینفلوئنسر شدن

در گذشته اینفلوئنسری وجود نداشت و اگر بود با این نام کسی این شغل را نمی شناخت، اینفلوئنسر کسی است که در زمینه خاصی عمیق می شود و به واسطه محتوایی که تولید می کند مخاطبان ایشان را اینفلوئنسر این حوزه یعنی فرد تاثیرگذار این حوزه می دانند.

اینفلوئنسرها با آمدن اینستاگرام به شکل جدی مطرح شدند، هرچند که پیش از اینستاگرام افرادی زیادی از طریق سایتشان در زمینه ای عمیق شده بودند اما این رسانه اینستاگرام بود که این شغل را بیش از پیش مطرح کرد.

در این روش شما در یکی از زمینه های مورد علاقه تان که طرفداران خاص خود را هم دارد عمیق می شوید و از طریق رسانه اینستاگرام محتوای به درد بخور به مخاطب ارایه می دهد و استمرار در این کار موجب می شود که مخاطبان هدف گرد شما جمع شوند و فالوورهای زیادی به دست آورید و مسلما از تبلیغات درآمد کسب کنید.